Pages

2011/01/29

seriekrock

I helgen är mamma, pappa och min lilla kisse och hälsar på.
Det höll på gå riktig illa igår när dom kom ner till Stockholm dock..
jag var kvar på jobbet i Kista så dom skulle plocka upp mig där.
När vi sedan skulle åka hem till Tyresö så krockade vi :(

Det var första gången i hela mitt liv som jag krockat (som tur är)
och det var riktigt riktigt läskigt. Jag och mamma skakade som asplöv efteråt och smällen var öronbedövande. Både av själva krocken och av vinflaskorna som flög ner på golvet!

Upprinnelsen till krocken var att en gubbe tyckte att tjejen som
körde bakom honom låg för nära, så han tvärnitade ute på E4an trots att han inte hade någon bil framför sig. Tjejen körde då in i gubben och sen kom vi och smällde in i henne. Pappa höll verkligen långt avstånd så det var inte problemet, men man räknar ju inte med att någon plötsligt ska tvärnita helt utan anledning i fritt körfält! Inte ute på E4an dessutom där man ligger runt 90 km/h.

Gubben hoppade ur sin bil, sa "nu kanske ni lär er att hålla avstånden!" och drog därifrån. Jag blir så förbannad när jag tänker på det.. jag skiter i mig själv men min familj som betyder mest för mig i hela världen hade kunnat skada sig rejält pga den där idioten! Dessutom flög ju lilla Gizelle som en vante i sin bur (som tur är spänner vi alltid fast den med säkerhetsbälte iallafall).

Riktigt tråkig start på helgen och jag tycker synd om mamma och pappa som kraschade deras nya bil. Tur i oturen att vi klarade oss helskinnade iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar