Pages

2011/01/17

hejdå fina fina Thailand

Hej hej!

Klockan börjar närma sig midnatt här borta, medan ni där hemma i Sverige nyss kommit hem från jobbet. Nu sjunger semestern på sista versen och vi är beredda att tacka Thailand och Koh Chang för den här gången. Men jag kan lätt säga att jag gärna hade stannat här 1 vecka, 2 veckor - en månad till!

Idag har vi haft en helt perfekt sista dag i paradiset, och bara njutit av att vara "här och nu".Vi har solat, badat, spelat spel och ätit massa god mat! Nu efter barbecuemiddagen ikväll så blev det friterade bananer till efterrätt också, jag älskar thai-efterrätterna. ;) Efter att vi ätit så gick vi upp till huvudgatan och köpte med oss lite grejer hem, lite småprylar bara. Jag är rätt glad för jag köpte faktiskt ett jättefint och roligt spel i trä som bara finns här nere.
Och som jag velat ha sedan tidigare!

Nu ska vi packa ihop lite grejer och sedan skynda oss att sova, imorgon går bussen från hotellet kl 10.00.(Dvs kl 04.00 inatt för er, svensk tid), vi kommer sedan flyga ett litet eländigt proppelerplan ( jag förtränger det)till Bangkok där vi kommer att byta till Fritidsresors stooora Boeing 747. Under hemresan håller jag även tummarna för att jag och hjärtat ska få sitta brevid varandra, så tråkigt annars. ;(

Nu är det som sagt sovdags, ska skriva en liten hejdålapp till våra vänner Christina och Kjell också som vi ska skjuta in under deras rumsdörr imorgon. ;) nästa inlägg skriver jag förmodligen i iskalla, snöiga Sverige igen!

Ses där hemma, hejdå Thailand och tack för en underbar vecka säger vi!

2 kommentarer:

  1. Välkomna hem till tö o slask Ska bli trevligt att få se alla era bilder med berättelser runt dem Förhoppningsvis innan vi åker till Cap Verde
    Ha en trevlig resa hem /Maija

    SvaraRadera
  2. Tack Maija. Det känns rätt skönt att vara hemma igen, men snö och slask kan man ju vara utan. :) vi tänkte nog kika förbi er en sväng på lördag om ni är hemma! Kramar

    SvaraRadera