Pages

2011/02/27

sambo?

Är det dags att flytta ihop efter ca 3 år tillsammans tro?

Jag och älskling har verkligen blivit sugna på det och planeringar pågår...
Idag hittade vi en lägenhet som ligger jättefint till i ett område vi är intresserade av som vi ska åka och kika på nästa helg. På söndag är det visning och det ska verkligen bli roligt att åka och titta även om jag inte tror att vi kommer köpa "första bästa".

Det är lite synd att det känns som att vi är ute "fel tid" på året, i och med att det vore trevligt att ha en ny lägenhet lagom till sommaren att flytta in i. Den här sommaren känns dock som att det kommer bli lite för tight att hinna men ingen av oss är speciellt sugna på att vänta ett år heller, till nästa sommar. I slutet av sommaren hade också fungerat men då är problemet att man ska hitta en lägenhet mitt under sommaren, när alla mäklare osv har semester. Det finns inte många lägenheter att välja på då.

Dessutom har vi två lägenheter som ska säljas innan vi kan flytta in i en ny.

Det är iallafall en spännande och härlig tid som väntar och det känns.. spännande :)

2 kommentarer:

  1. Ska du inte göra klart din lgh och bo i den ett tag innan ? :)

    SvaraRadera
  2. Jag har hunnit bo i min lägenhet ett år och renovering blir man nog aldrig riktigt klar med, alltid finns det något mer man kan göra. Dock känns det ganska naturligt att "ge upp" en etta på 27kvm och skaffa något gemensamt efter några år tillsammans.

    Synd att du inte skrev ditt namn, hade varit trevligt att veta vem som undrar :)

    SvaraRadera