Pages

2011/01/23

back to business

Då var vardagen åter tillbaka igen.
Och stressen/ångesten lade sig direkt tillrätta som ett lock över bröstkorgen. ;)
Nej riktigt så illa är det inte.. även om det var skönt att fly vardagen en stund.
Antar att man inte kan leva i en dröm för alltid..?

Önskar dock att saker och ting var annorlunda här hemma i Stockholm,
som jag så många gånger önskat förut! Men det blir ju vad man gör det till.
Och jag får nog leva vidare så som det är just nu ett tag till.
När det gäller jobbet så kommer det dock visa sig 1 april om jag är lycklig eller inte. Dvs om jag har något jobb eller om jag då får gå arbetslös.
Så har det ju varit i 2 ½ års tid nu, men man vänjer sig aldrig..

Min lägenhet är riktigt stökig också. Julklapparna står kvar i påsar innanför dörren som jag inte hunnit ta reda på ännu.
Måste fixa och städa lite i veckan efter jobbet.

Inga av mina stressmoment är något som inte går att fixa, men det var skönt att vara i Thailand.. så fort man kommer hem så kommer som bekant alla måsten.
Vissa saker styr man inte heller över själv, vilket är en stress i sig.
Det gäller att planera för att kunna pyssla ihop vardagen..

Till helgen kommer iallafall mina älskade föräldrar & Gizelle och hälsar på så då ska jag luta mitt lilla huvud mot min mors axel och
lyssna till hennes kloka ord! ;)

Hoppas ni har haft en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar