Pages

2010/07/23

22/7 Milano

2010-07-22
Torsdag

Idag vaknade vi upp i Milano med siktet inställt på att resa vidare till Sirmione.
Eftersom det är otroligt hett här borta så ville vi åka rätt tidigt för att kunna svalka oss i poolen när vi kom fram.
Resan till Sirmione gick väldigt bra, trots att vi körde fel en gång och fick lite sightseeing när vi skulle ta oss ut ur Milano. MYCKET trafik var det på vägarna men dom var flerfiliga så det gick bra. Har aldrig sett så många lastbilar som här nere!
Det är nästan fler lastbilar på vägarna än vanliga personbilar.

Om jag skulle betygsätta Milano så ger jag det faktiskt inget högt betyg.
Jag är glad att jag fick åka hit och se allt men det är ingen stad jag kommer längta efter att åka tillbaka till. Den är ful (allting är grått, grått, grått och bilar ÖVERALLT), kändes folktom och det fanns liksom ingenting.. det fanns ungefär 3 sevärdheter att titta på sen var det stopp. På kvällen skulle vi gå ut och ta ett glas vin men vi hittade inget ställe att slå oss ner på. Och då är vi ändå i Milano?! Dessutom hade jag gärna velat shoppa lite men de enda butiker som fanns var Prada, Gucci, Armani och Rolex... hmm.
Kvällen blev därmed lite mindre rolig eftersom man klätt upp sig och var på G också fick vi återvända till hotellet och gå och lägga oss...

Milano vill man se en gång i livet men sen är det gjort! :)

Här kommer lite bilder från vår heldag där:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar