Pages

2011/02/07

härliga söndag

Idag har det varit en bra och härlig söndag :) Jag har njutit ordentligt! Om inte annat så av vädret, strålande sol och varmt, det kan inte bli bättre!

Idag har jag och älskling varit till Bauhaus och köpte väggfärg(er!) till min lägenhet. Det blev en olivgrön/beige till fondväggen i köket, en antikvit (eller "stockholmsvit" som den också kallas) till dom övriga utrymmena och sen en färg som hette Nejlika Metallic till sovalkoven. Jag tror det kommer bli jättebra! Ska verkligen bli spännande att se resultatet sen och jag är bra sugen på att börja måla ;) men det får vänta till nästa helg för i veckan kommer jag inte hinna.

Är lite förvånad över mig själv att jag tog två "färger". Den i sovalkoven kommer ju inte bli diskret direkt.. det är så lätt att bara ta beige/vit/grå överallt men nu tyckte jag det var dags för lite färg! Så det blir mysigt! Efter att jag har målat klart så tänkte jag lägga upp lite före/efter bilder på hur lägenheten har blivit. Ska bli kul!

I övrigt har vi lagat en god söndagsstek idag (vuxenpoäng på den!) och sedan varit iväg och fått en god fika på kvällskvisten.

En helt perfekt söndag - nu är man utvilad och redo för en veckas jobb, kvällsmöten och afterwork!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar