Pages

2011/03/06

första visningen

Idag har vi varit på våran första visning i jakten på ett gemensamt boende.
Solen sken, snön droppade från taken och det har varit en riktigt fin dag!
Lägenheten var också fin, och låg väldigt fint till i det lilla pittoreska Järla Sjö. Två saker var dock ett stort minus som gjort att vi har strykt det området helt från "vår lista".

Först och främst så var inte balkongen alls som jag önskade. Jag tycker att den är en viktig del när man köper lägenhet med tanke på att jag är en solälskare som gärna vill ha möjligheten att vara utomhus på sommaren utan att alltid behöva lämna bostaden. Balkongen i den här lägenheten hade bara sol fram till kl 12 på dagen och låg dessutom mitt emot ett annat hus. Att sitta där och sola i bikini var alltså inte att tänka på om man inte vill ha 25 grannar som står och glor mittemot ;) (nu tror jag ju inte att så många skulle "glo" men man vill ju inte sitta i ett skyltfönster)

Det andra minuset var att den skulle bli alldeles för dyr, garaget var inte inräknat i avgiften, vilket vi väl var medvetna om. Däremot så var inte förrådet inräknat heller (!) utan det skulle kosta lika mycket som att hyra garage. Och förråd måste man ju ha om man inte vill bo med fiskespön, skidor och utemöbler i lägenheten.

Vi stryker alltså dyra Järla Sjö och letar vidare, helt enkelt..
ingen brådska här inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar