Pages

2010/04/22

epilepsianfall

2010-04-22
Torsdag

Idag fick jag se en människa få ett epilepsianfall för första gången.
Ingen rolig upplevelse!

Slutade kl två idag och tyckte det var väldigt skönt att komma ifrån och ta det lungt ett tag. Bestämde mig för att ta en liten shoppingtur i Gallerian.

När jag precis har betalat mina saker i en affär och ska gå därifrån så möter jag en man som raggalar fram. Första tanken var "va? har det kommit in ett fyllo här inne??" men innan jag hinner tänka klart så bokstavligen flyger han bakåt, in i en stor stålställning med kläder och rätt ner i golvet utan att ta emot sig med händerna. Han landar med huvudet före ner i stengolvet. Smällen som hördes när han slog i huvudet var bland det värsta jag hört! Jag var helt övertygad om att han måste vara död nu och vågade först inte gå fram från kläderna jag gömt mig bakom. Sedan såg jag hur golvet färgades rött av blod från hans bakhuvud och han bara låg där och blundade och andades inte! Tog upp mobilen direkt och ringde 112 sedan kom personal från butiken och hans fru springande. Det började skumma för fullt i munnen på honom och hans fru sa att han fått ett epilepsianfall. Hörde någon säga i bakgrunden "nu andas han!" och jag bara stod där och skakade. Blev så jäkla chockad!

Sedan började folk samlas så jag bestämde mig för att gå därifrån innan ambulansen kom.
Måtte det ha gått bra för honom..

Skönt att man går ifrån jobbet i hopp om att få rensa tankarna lite efter allt som hänt också hamnar man mitt i det här?!

Drama drama. Det är en dramatisk blogg jag har nu för tiden.

1 kommentar: