Pages

2010/11/02

nostalgi

2010-11-02
Tisdag
Idag hade jag och en kollega ett samtal på lunchen om den gamla tv-serien Rederiet.
Det var ju hur bra som helst när man var liten!
Jag var bara 6 år när det började sändas men ändå minns man varje händelse :)
Torsdagskvällarna efter ridningen var heliga när jag och syrran myste ner i soffan.

Det jag vill komma fram till är att jag undrar vad som har hänt med tv-tablån nu??
Vart är alla roliga program? Alla serier som man inte kan sluta följa?
Det är ju aldrig nånting bra på tv! Inte på måndagar, inte tisdagar och framförallt inte på lördagar. Det enda man får se är viktprogram eller inredningsprogram.
Det tråkigaste som finns är väl att se på när folk tränar för att gå ner i vikt??
Så ointressant!

Eller se när Martin Timell för femtioelfte gången renoverar ett vardagsrum. Suck.
Om man inte är intresserad av det, vad gör man då..?

Jag saknar en bra serie.



Schizofrena Uno, jokern Joker, sliskiga Tony, kung Reidar.. vilken tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar