Pages

2010/08/06

sista dagen

2010-08-06
Fredag

Idag är det fredag, och sista dagen på semestern om jag har räknat rätt.
Det är sjukt vad tiden går fort när man har roligt, jag har ju massor med saker som jag skulle vilja göra innan jobbet börjar igen!
Jag vill äta jordgubbar, ligga på balkongen och sola, plantera blommor, åka till stranden, se solnedgången, ut och fiska.. listan kan göras lång.
Allt som man inte hunnit med under tiden vi varit bortresta.

Men så fort vi kom hem så var det dags att sätta igång med renoveringen av min lägenhet. Vädret har ju inte varit på topp heller så stranden hade blivit kallt ändå ;)
I veckan har vi har iallafall hunnit ta bort alla tapeter, slipa några gånger, spacklat, rivit ner igen, slipat igen och spacklat igen.
Har även målat två av dom fyra garderoberna vita inuti.
Är tvungen att måla ca fyra lager för att det ska täcka så det tar sin lilla tid.
Nu ska vi slipa väggarna en sista gång bara sedan är det dags att sätta upp tapeter.
Är det någon som har tips på en fin fondväggstapet (till en liten vägg i hallen) så skulle jag bli glad!

Känns skönt att ha kommit igång, så fort alla väggar är klara så kan man ju börja möblera, sätta upp saker på väggarna osv.
Då känns det som att man äntligen börjar bo där.

Sen när jag har fått dit lillkissen, ja då har jag ett ordentligt trivsamt hem. :)

(Bilder på renoveringen kommer att komma upp efter helgen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar